Bij Pit Baarn kunnen alle inwoners terecht met een vraag of probleem. Pit Baarn helpt inwoners op weg naar een oplossing. Pit werkt samen met allerlei hulpinstanties en verwijst u door naar de benodigde ondersteuning als dat nodig is. U kunt bij Pit dus met al uw vragen terecht.
Snel op weg naar een oplossing
Komt u met een vraag bij Pit Baarn, dan volgt een kort gesprek met een Pit-medewerker. Hij of zij luistert naar uw verhaal en denkt met u mee. De Pit-medewerker bedenkt samen met u waar u het best mee geholpen bent. Is uw vraag eenvoudig, dan krijgt u direct antwoord en weet u wat u kunt doen.
Doorverwijzing
Soms wordt tijdens het gesprek al duidelijk dat een andere organisatie de oplossing voor u heeft. Een cursus, voorlichtingsavond of een andere activiteit in een buurtcentrum kan u bijvoorbeeld verder helpen. Pit kan dan in overleg met u direct een afspraak maken, zodat u daar terecht kunt.
Is de vraag ingewikkelder of zijn er meerdere problemen? Dan is er soms meer tijd nodig. Pit-medewerkers nemen dan de tijd om ervoor te zorgen dat de juiste hulp voor u wordt ingeschakeld. U krijgt gewoonlijk binnen 2 werkdagen antwoord, met uitzondering van de schoolvakanties, wanneer u binnen een week antwoord krijgt. Zo nodig verwijst Pit u door naar andere specialisten, of naar de specialisten van het Lokaal Team.
Wat is Ping?
Ping richt zich op het voorkomen van financiële problemen door praktische ondersteuning te bieden aan iedereen met vragen op financieel gebied. Ping biedt budgetadviesgesprekken en budgetcoachingstrajecten voor particulieren, lespaketten voor onderwijsinstanties en ketenpartners en financiële educatie aan professionals en vrijwilligers. Wilt u contact met een medewerker van Ping? Bel naar 035-5481611, of mail naar: baarn@ping.nl