Geldzorgen?

Daar hebben steeds meer mensen last van.
Benieuwd waar je recht op hebt?

Bij Pit Baarn kunnen alle inwoners terecht met een vraag of probleem. Pit Baarn helpt inwoners op weg naar een oplossing. Pit werkt samen met allerlei hulpinstanties en verwijst je door naar ondersteuning als dat nodig is. Je kan bij Pit dus met al je vragen terecht.

Snel op weg naar een oplossing

Kom je met een vraag bij Pit Baarn, dan volgt een kort gesprek met een Pit-medewerker. Hij of zij luistert naar je verhaal en denkt met je mee. De Pit-medewerker bedenkt samen met jou waar je het best mee geholpen bent. Is je vraag eenvoudig, dan krijg je direct antwoord en weet je wat je kan doen.

Bereikbaarheid en openingstijden van Pit Baarn.

Doorverwijzing

Soms wordt tijdens het gesprek al duidelijk dat een andere organisatie de oplossing voor jou heeft. Een cursus, voorlichtingsavond of een andere activiteit in een buurtcentrum kan je bijvoorbeeld verder helpen. Pit kan dan in overleg met jou direct een afspraak maken, zodat je daar terecht kan.

Is de vraag ingewikkelder of zijn er meerdere problemen? Dan is er soms meer tijd nodig. Pit-medewerkers nemen dan de tijd om ervoor te zorgen dat de juiste hulp voor jou wordt ingeschakeld. Je krijgt gewoonlijk binnen 2 werkdagen antwoord, met uitzondering van de schoolvakanties, wanneer je binnen een week antwoord krijgt. Zo nodig verwijst Pit je door naar andere specialisten, of naar de specialisten van het Lokaal Team.

Wat is Ping?

Ping richt zich op het voorkomen van financiële problemen door praktische ondersteuning te bieden aan iedereen met vragen op financieel gebied. Ping biedt budgetadviesgesprekken en budgetcoachingstrajecten voor particulieren, lespaketten voor onderwijsinstanties en ketenpartners en financiële educatie aan professionals en vrijwilligers. Wil je contact met een medewerker van Ping? Bel naar 035-5481611, of mail naar: baarn@ping.nl

Vergelijk hulpaanbod